Dersin Adı | Fizik ve Geometrik Optik II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OPT 102 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste değişik optik araçların ışığı nasıl etkilediğinin ve bu araçlarla görüntünün nasıl oluştuğunun öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Işığın girişimi, ince zarlarda girişim, ışığın kırınımı, ışığın saçılması ve kutuplanma, prizma açısı, prizma türleri, prizmatik etki, prizma diyoptrisi, prentice kuralı, prizma taban yönünün tayini, polarizasyonun gözlük camlarında kullanımı, optik sistemler, konkav (-) ve Konveks (+) lenslerin özellikleri, büyüteç, mikroskop, dürbün ve teleskoplar |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Işığın Girişimi | Kemal Çolakoğlu, Fizik (serway) 2. Cilt, Palme Yayınevi, 2015, S. 1185 |
2 | İnce Zarlarda Girişim | Kemal Çolakoğlu, Fizik (serway) 2. Cilt, Palme Yayınevi, 2015, S. 1198 |
3 | Işığın Kırınımı | Kemal Çolakoğlu, Fizik (serway) 2. Cilt, Palme Yayınevi, 2015, S. 1211 |
4 | Kırınım kuralları | Kemal Çolakoğlu, Fizik (serway) 2. Cilt, Palme Yayınevi, 2015, S. 1211 |
5 | Newton halkaları | Kemal Çolakoğlu, Fizik (serway) 2. Cilt, Palme Yayınevi, 2015, S. 1230 |
6 | Ara sınav | |
7 | Işığın saçılması ve kutuplanma | Kemal Çolakoğlu, Fizik (serway) 2. Cilt, Palme Yayınevi, 2015, S. 1219 |
8 | Işığın saçılması ve kutuplanma | Korkmaz Ş., Fizik, Fizik Optik, Geometrik Optik. Esen Ofset Matbaacılık, İstanbul, 2005, S. 38 |
9 | Prizma açısı, prizma türleri | Korkmaz Ş., Fizik, Fizik Optik, Geometrik Optik. Esen Ofset Matbaacılık, İstanbul, 2005, S. 42 |
10 | Prizma taban yönünün tayini | Korkmaz Ş., Fizik, Fizik Optik, Geometrik Optik. Esen Ofset Matbaacılık, İstanbul, 2005, S. 46 |
11 | Arasınav | |
12 | Prizmatik Etki, Prizma Diyoptrisi, Prentice Kuralı | Korkmaz Ş., Fizik, Fizik Optik, Geometrik Optik. Esen Ofset Matbaacılık, İstanbul, 2005, S. 181 |
13 | Konkav (-) Ve Konveks (+) Lenslerin Özellikleri | Korkmaz Ş., Fizik, Fizik Optik, Geometrik Optik. Esen Ofset Matbaacılık, İstanbul, 2005, S.89 |
14 | Konkav (-) Ve Konveks (+) Lenslerin Özellikleri | Korkmaz Ş., Fizik, Fizik Optik, Geometrik Optik. Esen Ofset Matbaacılık, İstanbul, 2005, S.100 |
15 | Genel tartışma | |
16 | Final |
Ders Kitabı | 1- Kemal Çolakoğlu, Fizik (serway) 2. Cilt, Palme Yayınevi, 2015. 2- Serkan Akkoyun, Tuncay Bayran, Fizik ve Geometrik Optik1-2, seçkin yayıncılık, 2016 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1- Prof. Dr. Arif Nesrullazade. Geometrik Optiğin Temelleri, Problemler ve Çözümleri. Dora Yayıncılık, 2012 2- Korkmaz Ş., Fizik Optik Geometrik Optik. Esen Ofset Matbaacılık, İstanbul, 2005 3- Young, H. D., Freedman R. A., Üniversite Fiziği. Pearson Education Yayıncılık, İstanbul, 2010 4- Öğretim elemanının vereceği ders notları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 4 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 6 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 130 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | |||||
5 | Müşteri, tedarikçi ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | |||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | |||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | X | ||||
12 | Bir optisyenlik mağazasının idari sorumluluğu ve yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahiptir | |||||
13 | Görme sağlığı ile ilgili ürünlerin takibini sağlar ve işletmedeki gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest